Uitnodiging Executive Mind Session

Een nieuw initiatief, geboren uit de samenwerking tussen The Experience Network (TEN) en Ton Bos. Korte interactieve bijeenkomsten waar inhoudelijk op ‘executive niveau’ wordt ingegaan op actuele thema’s. Geen promotionele bedrijfsverhalen, maar gedachtegangen die u verder kunnen brengen. Onderwerpen die op het strategische bordje liggen van de beslissers bij retailers en merkfabrikanten. Zij moeten vooral de eigen organisatie ‘fit for the future’ maken. En, als het even kan: customer obsessed! Wij proberen daarbij een handje te helpen, door een aantal interactieve mind sessions te organiseren, elk met een ander thema.
De onderwerpen die tijdens de mind sessions aan bod komen, vormen de inhoud van het jaarlijkse congres over de toekomst van het winkelen, Future Shopping, dit jaar gepland op donderdag 9 oktober.

Dichterbij de klant
We bevinden ons in de eeuw van de klant. Naast alle lippendienst die hieraan bewezen wordt, is er bij elk bedrijf en elke organisatie de dagelijkse worsteling om dichter bij de klant te komen. Meer van hem/haar te weten, het leven mee te beleven en daar waar mogelijk een bijdrage te leveren aan zijn/haar welbevinden. Al jaren weten we dat bij de klant niet alleen de ratio een rol speelt, maar dat in het keuzeproces en koopgedrag alle zintuigen worden ingezet. Voordat sprake is van een ‘share of heart’ komt er heel wat kijken. Gelukkig worden in dit traject voortdurend stappen voorwaarts gezet.

In de eerste mindsession ‘Come closer to me’! geven dagvoorzitter Désirée Struijk & 3 sprekers hun eigen deskundige inzicht in de wegen die gevolgd zouden kunnen worden naar het hart van de klant.

Sprekers

1. Gino Thuij, managing consultant Fashion & Retail bij GFK Benelux. In een omni-channel marktomgeving spreidt de klantvraag zich over vele kanalen, vele koopmomenten en steeds meer concurrenten. Hoe houd je daar goed zicht op? Hoe speel je in op de behoeften/ wensen, hoe bouw je aan klantentrouw en een ‘share of ‘heart’? Kortom: hoe voorkom je dat klanten steeds meer vreemdgaan?

2. Egbert Dijkstra, managing partner Deltiq Group, met een zakelijk verleden bij grote retailers (o.a vele jaren bij Albert Heijn/ Ahold), heeft mede aan de wieg gestaan van de Bonuskaart en wordt alom gezien als de expert op het gebied van ‘big data’, een term die hij overigens niet graag hanteert. Egbert levert steeds weer het overduidelijke bewijs dat bedrijven en organisaties nog heel veel datapotentieel onbenut laten. “Begin niet gelijk aan de grote berg ongestructureerde ‘big data’, maar buig je eerst over de beschikbare eigen gestructureerde data. Dat is eenvoudiger en daarmee valt al veel winst te behalen” is zijn op de praktijk gestoelde visie.

3. Chantal Poiesz, na een succesvolle loopbaan bij o.a. Hunkemöller, waar zij pionierswerk heeft verricht in het traject naar de digitale en internationale marktopstelling van dit bedrijf, heeft zij nu haar eigen bureau What’s your Challenge. Elke retailer en elke merkfabrikant weet inmiddels hoe belangrijk social media zijn in de opbouw of afbraak van het eigen imago en de geleidelijke opbouw van een club trouwe fans. Hoe bouw je daar een hek omheen en voorkom je inbraak, hoe zet je social media in, wat zijn de verwachtingen en valkuilen, hoe ga je om met generatieverschillen ( de z.g.Millennials reageren anders dan Babyboomers etc) ? Een visie uit de praktijk, nuchter en realistisch, maar met een open oog voor de risico’s en de mogelijkheden van deze nieuwe generatie marketing tools.

Aanmelden

Wij nodigen u of uw medewerkers van harte uit hierbij aanwezig te zijn en kennis te nemen van inzichten die u verder kunnen brengen.
We streven ernaar er een interactieve sessie van te maken, deel gerust uw mening en wakker de discussie aan met vragen en opmerkingen.
Meld u hier aan. 

Voor in de agenda: Mindsession Come Closer to me!
Dinsdag 13 mei 2014
15.00-18.00 uur
Dutch Biz
Oude Tempellaan 1 in Soesterberg
Deelname prijs: € 275,- excl. BTW

Programma
14.30 uur        Ontvangst met koffie & thee
15.00 uur        Introductie door dagvoorzitter Désirée Struijk
15.30 uur        Gino Thuij – ‘Hoe voorkom ik dat mijn klant steeds meer vreemdgaat?’
16.00 uur        Egbert Dijkstra – ‘Data, een goudmijn voor retailers’
16.30 uur        Chantal Poiesz- ‘Social media, de dialoog met de klant aangaan’
17.00 uur        Vragen & discussie
17.30 uur        Afsluiting & borrel

Graag tot ziens!

Vriendelijke groet,

Ton Bos

Désirée Struijk & Judith Geerdinck
The Experience Network (TEN)
www.10-europe.com

Ton Bos

Ton Bos is directeur Retail Wholesale Group management consultants, heeft tientallen jaren ervaring als strategie- en organisatie adviseur van handelsbedrijven en was tot 2013 programmasamensteller van ‘What’s going on in Retailing?!’.

About

Ton Bos is directeur Retail Wholesale Group management consultants, heeft tientallen jaren ervaring als strategie- en organisatie adviseur van handelsbedrijven en was tot 2013 programmasamensteller van ‘What’s going on in Retailing?!’.

Posted in Retail

Blog volgen?

Ontvang de nieuwste blogs als eerste.
* = required field

Powered by:

logo 10-europe